Van high line tot bike lane in NYC - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Stefan & Anna - WaarBenJij.nu Van high line tot bike lane in NYC - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Stefan & Anna - WaarBenJij.nu

Van high line tot bike lane in NYC

Door: Stefan en Anna

Blijf op de hoogte en volg Stefan & Anna

24 Juni 2014 | Verenigde Staten, New York

Wij zijn ons avontuur begonnen in New York! Het hoogtepunt was voor ons niet op de top van het Rockefeller Center te staan, maar op de fiets de stad te verkennen. Het was fantastisch de gele taxi s te ontwijken op Times Square en over een door Bloomberg aangelegd fietspad langs de Hudson te racen. Uiteraard hebben we onderweg een bezoekje gebracht aan de Mc Donalds om te kijken of de porties echt zo groot zijn als je altijd hoort. Het viel nogal tegen en later hoorden we dat ook hier Bloomberg ingegrepen heeft om de Amerikanen gezonder te laten leven. In NY moet er namelijk extra belasting betaald worden op grote bekers frisdrank! Toen we echter een bezoekje brachten aan een grote supermarkt werd wel duidelijk dat we in de USA waren. De grootte van de verpakkingen en het assortiment was enorm! We eindigden de dag met een cocktail in een hippe rooftopbar.

Een ander letterlijk hoogtepunt was de High Line. Dit is een oude spoorweg op hoogte die omgetoverd is tot een wandelroute. Je hebt vanaf hier een mooi uitzicht op alle gebouwen terwijl je door het groen loopt. De High Line eindigt in het Meatpacking District waar het s avonds the place to be is. We hebben hier heerlijk gegeten.

Uiteraard stond er ook voetbal op het programma. Van een local hadden we gehoord over een mooie fanviewing op Long Island (Queens). Het was heel gaaf om hier het Nederlands elftal te zien winnen van de Australiers. En uiteraard was er ook een andere Nederlander te vinden en enkele Amerikanen die zich in het oranje hadden uitgedost.

Andere interessante dingen die we gezien/gedaan hebben:
-tijdens zonsondergang gratis met de veerboot naar Staten Island. Je kunt zo fantastische kiekjes maken van het Vrijheidsbeeld.
-Ground Zero was echt impressive en de naastgelegen Freedom Tower ook.

XXXX Stefan & Anna

P.S. Nog een tip voor iedereen die betaalbaar in NY of in een andere stad op de wereld wil verblijven: boek je hotel via hotwire! Hier kun je aangeven in welk gedeelte van de stad je wilt verblijven en vervolgens krijg je in een bepaalde prijscategorie een hotel toegewezen. Wij hadden echt een goede deal!

• 24 Juni 2014 - 17:22

Elisabeth:

Dat klinkt wel zéér, zéér aantrekkelijk - ik zou bijna ook weer naar New York willen :-) Die oude spoorweg is een idee van een Nederlandse tuinenman, of misschien heeft hij alleen de beplanting gedaan. Niederlande Hoch!!! En hou je haaks en zoenen XXXXXXXXX